درِ تنگ

جریده رو که گذرگاه عافیت تنگ است

درِ تنگ

جریده رو که گذرگاه عافیت تنگ است

تن در حقیقت انسان نقشی ندارد!

من با تن فرق دارد... 

ادراک و حرکاتم از منِ و تنم تنها یک ابزار برای منِ منه

پ.ن.1.  وقتی بچه بودیم اینقدر ها هم شیفته این تن نبودیم

(به سختی دستمون رو بلند میکردیم، ریاضت ها کشیدیم واسه این کار)


پ.ن.2. وقتی هم می خابیم این خداست که ما را می خاباند و ما را کامل دریافت می کند

 (پس خیالمون راحت که ما حی بن یقظان هستیم) 


در تفسیر و تأویلِ نام حی‌بن یقظان، رأی مشترک اغلب شارحان قدیم و جدید این است که او همان عقل فعال در اصطلاح فلسفه یا فرشته (دهمین فرشته از سلسله فرشتگان کروبی ) یا جبرئیل در زبان شرع است. 

 حی اشاره به نامیرایی فرشته و یقظان به معنای راه نداشتن خواب به قلمرو زنده‌ای است که عقل صرف است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد